Početna stranica › Upisi


CARDS 2003

CARDS 2003

Delegacija Europske komisije u Zagrebu tražila je prijedloge projekata za unapređenje strukovnog školstva…

Školski projekt - tjedan zdravlja „Budi zdrav““

Školski projekt - Tjedan zdravlja “Budi zdrav” planira se održati tijekom mjeseca svibnja 2021. godine ovisno…

Međužupanijsko istraživanje o upotrebi IKT-a u nastavi strojarske grupe predmeta

Međužupanijsko istraživanje o upotrebi IKT-a u nastavi strojarske grupe predmeta provedeno je u Tehničkoj školi Bjelovar, Obrtničkoj školi Bjelovar, Srednjoj školi Bartola Kašića Grubišno Polje, Industrijsko-obrtničkoj školi Virovitica i Tehničkoj školi Daruvar u razredima strojarskih računalnih tehničara i ostalih zanimanja, s ciljem ispitivanja upotrebe informacijskokomunikacijske tehnologije u nastavi strojarske grupe predmeta, na koji se način koristi tehnologija; učestalost korištenja programa te kako se učenici snalaze u specijaliziranim programima, traženju informacija na internetu, jesu li educirani o sigurnosti na internetu i o ostalim čimbenicima koji su važni za napredak u korištenju IKT-a u nastavi strojarske grupe predmeta.

Dobiveni rezultati koriste se za unaprjeđenje rada i prakse.

U nastavku možete pročitati o rezultatima istraživanja.
Preuzmite dokument:
Međužupanijsko istraživanje o upotrebi IKT-a u nastavi strojarske grupe predmeta

ŠKOLSKA SHEMA

image
https://www.apprrr.hr/skolska-shema-2022-2023

Nastavnici Obrtničke škole na seminaru u Rigi

U sklopu školskog Erasmus+ projekta pod nazivom Korak prema suvremenoj školi, nastavnici Suzana Pušić i Dejan Ivković iz Obrtničke škole Bjelovar, bili su na seminaru Inclusion in European Context u Rigi, Latvija od 1. do 7. svibnja 2016.g.

Seminar je održan u organizaciji European educational circle-a, a sudjelovalo je 10 nastavnika, četiri nastavnika iz grada Ordu u Turskoj, četiri nastavnika iz grada Adiyaman također u Turskoj, te dvoje spomenutih hrvatskih nastavnika.

Na seminaru su nastavnici obradili mnoge teme i aktivnosti kao što su:

  • Teambuilding aktivnosti – predstavljanje škola i nacionalne kuhinje
  • Prevencija nasilja u školama
  • Edukacijske metode – prevencija isključivanja učenika iz škola
  • Animacijska radionica
  • Drama i film u svrhu edukacije
  • Sistem podrške učenicima sa poteškoćama u razvoju i učenju
  • Prisustvovanje proslavi Dana državnosti Latvije
  • Posjet regiji Art Nouveau i istoimenog muzeja
  • Posjet srednjoj i osnovnoj školi u Rigi
  • Evaluacija i buduća suradnja
  • Izlet u Jurmalu.

Nastavnici su se također upoznali s aplikacijom Ted-Ed koja može pomoći u izradi nastavnog programa.

Seminar je bio vrlo edukativan i zanimljiv, nastavnici su razmijenili mnoga iskustva s latvijskim i turskim kolegama te su došli do zaključka da bez obzira na zemlju iz koje dolaze, problemi i izazovi s kojima se susreću u svakodnevnom radu vrlo su slični ili čak isti.

Nastavnici Obrtničke škole na seminaru u Rigi
Nastavnici Obrtničke škole na seminaru u Rigi
Nastavnici Obrtničke škole na seminaru u Rigi
Nastavnici Obrtničke škole na seminaru u Rigi
Nastavnici Obrtničke škole na seminaru u Rigi
Nastavnici Obrtničke škole na seminaru u Rigi
Nastavnici Obrtničke škole na seminaru u Rigi
Nastavnici Obrtničke škole na seminaru u Rigi

Stručno usavršavanje u Portugalu

Obrtnička škola Bjelovar već godinu i pol dana provodi projekt Korak prema suvremenoj školi u okviru programa Erasmus+ za koji su im odobrena sredstva za stručno usavršavanje 11 nastavnika u zemljama EU. Do sada je tečajeve s temom inkluzije i suvremenih nastavnih metoda pohađalo osam nastavnika, što znači da slijede još tri mobilnosti.

Stručno usavršavanje u Portugalu

Posljednje su na tečaju bile nastavnica matematike Sanja Balenović i stručna suradnica knjižničarka Katarina Belančić Jurić. Tečaj je održan u Portugalu, točnije u Cascaisu,  od 14. do 18. ožujka 2016. a zvao se Outdoor leadership. Tijekom petodnevnog usavršavanja nastavnice su upoznale metode rada s učenicima na otvorenom, važnost i prednosti takvog poučavanja različitih predmeta, te naučile što je sve potrebno za dobrog voditelja aktivnosti na otvorenom. Osim što su i same vodile neke aktivnosti kako bi se okušale kao „outdoor llideri“ saznale su mnogo o vođenju aktivnosti na otvorenom u drugim europskim zemljama tijekom razmjene iskustava s ostalim sudionicima tečaja iz Švedske, Grčke, Cipra, Francuske, Latvije, Rumunjske i Češke. Tečaj je odlično zamišljan i organiziran, voditelji su bili iskusni i dobro pripremljeni, mjesta koja su vidjele predivna, te su se vratile pune pozitivnih dojmova i novih ideja za daljnji rad, stoga preporučuju ovaj tečaj svim korisnicima Erasmus+ programa.

Stručno usavršavanje u Portugalu
Stručno usavršavanje u Portugalu
Stručno usavršavanje u Portugalu
Stručno usavršavanje u Portugalu

MEĐUNARODNO STRUČNO USAVRŠAVANJE U HELSINKIJU

Nastavnice hrvatskog jezika naše Škole, Kristina Vidak i Đurđa Valinčić sudjelovale su u okviru školskoga ERASMUS + projekta „Korak prema suvremenoj školi“ na seminaru u Helsinkiju od 9. – 13. veljače 2015.
      Seminar FUTURE LEARNING WITH iPADS AND TABLETS održan je u centru FAIDD u Ulici Viljatie 4, a sudjelovalo je čak 34 nastavnika i učitelja iz cijele Europe: Austrija, Njemačka, Rumunjska, Grčka, Španjolska, Hrvatska i Litva.
      Na seminaru je voditelj projekta, a i jedan od predavača bio gosp. Petri Ilmonen, a gosp. Thomas Trobinger i gosp. Karl Back iz organizacije ATEMPO iz Graza također su bili treneri. Predavanja su održali i nastavnici iz triju helsinških škola koje su posjećene za vrijeme seminara, a prezentirali su konkretan rad s učenicima u razredu uz upotrebu iPada (gosp. Juha Salo, gosp. Marcus Humaloya, gđa. Hanna Fontelly te gđa. Marketta Karvonen).

Međunarodno stručno usavršavanje Helsinki

      U sklopu seminara obrađene su mnoge zanimljive teme i osnovni principi finskog obrazovnog sustava. Prije svega savladane su osnove u radu s iPadom, a zatim kroz čitav niz radionica kreativna upotreba raznih aplikacija koje je moguće koristiti u nastavi svih školskih predmeta, a ne samo u učenju jezika i književnosti:

  • Keynote
  • Book Creator
  • PuppetPals HD
  • Kahoot
  • Quizlet
  • Screen Chomp
  • iMovie
  • Dropbox
  • Bitsboard
  • Photo Comics i dr.

      Dakako, ovo su samo neke od aplikacija, a svaki učitelj izabrat će za sebe one koje smatra najprimjenjivijima, najinteresantnijima i najjednostavnijima za svoje nastavne sadržaje.

Izbor je doista velik:

Međunarodno stručno usavršavanje Helsinki

      Iako trenutno u velikoj većini naših škola ne postoji tehnička podrška i opremljenost iPadima i tabletima za ovakav način podučavanja i rada s učenicima, vjeruje se u podršku, angažman i razumijevanje ravnatelja škola, ali i Grada i Ministarstva u skoroj nabavi sve potrebne opreme.
      Dakako, učitelji do tada mogu upotrebljavati i koristiti aplikacije za pripremu svojih nastavnih tema i time učiniti svoju nastavu zanimljivijom, a učenike dodatno motivirati na rad.
      Osim obrazovnih tema i spoznaja ovo usavršavanje je donijelo i dragocjene trenutke u druženju i razmjeni iskustava te ostvarenih trajnih kontakata svih sudionika seminara.

Međunarodno stručno usavršavanje Helsinki

Zajednički obilazak Helsinkija također je bio nezaboravan:

Međunarodno stručno usavršavanje Helsinki

Međunarodno stručno usavršavanje Helsinki

Međunarodno stručno usavršavanje Helsinki

Međunarodno stručno usavršavanje Helsinki

Međunarodno stručno usavršavanje Helsinki

Međunarodno stručno usavršavanje Helsinki

A ponos nakon dobro odrađenog zadatka je neprocjenjiv!

Međunarodno stručno usavršavanje Helsinki

Đurđa Valinčić, prof. hrvatskog jezika
i Kristina Vidak, prof. hrvatske kulture i sociologije

Međunarodno stručno usavršavanje

Međunarodno stručno usavršavanje pedagoginje Obrtničke škole Bjelovar Antonije Vuletić „Building emotional relationships to prevent early school leaving“ (Roma, Italy)


Pedagoginja Antonija Vuletić sudjelovala je u okviru Projekta Erasmus Plus „Korak prema suvremenoj školi“ u edukaciji pod nazivom „Building emotional relationships to prevent early school leaving“. Seminar je održan u Italiji, gradu Rimu, na adresi Via Adriano Fiori 32/B, 00156 Roma.
Seminar se održao u prostorijama organizacije ERIFO (Ente per la ricerca e formazione). Na seminaru je sudjelovalo 9 nastavnika i stručnih suradnika iz zemalja: Turska, Rumunjska, Portugal, Slovenija i Hrvatska i 2 predavača iz Italije. Seminar se održavao od ponedjeljka 03.11.2014. do petka 07.11.2014 na engleskom jeziku.

Na samom početku seminara „Building emotional relationships to prevent early school leaving“ sudionici tečaja upoznati su s programom seminara. Uz to, održano je međusobno upoznavanje sudionika tečaja i edukatora te upoznavanje zemalja i obrazovnog sustava zemalja iz kojih dolaze sudionici tečaja. Tijekom seminara korištene su praktične, vizualne i verbalne metode. Tijekom edukacije sudionici tečaja usvojili su alate i strategije koje su usmjerene na prevenciju, intervenciju i naknadu ranog napuštanja školovanja (autobiografska metoda/model, edukativne igre, vodstvo/liderstvo i mentorstvo).

 „Building emotional relationships to prevent early school leaving“

 „Building emotional relationships to prevent early school leaving“

 „Building emotional relationships to prevent early school leaving“

Sudionici seminara stekli su znanja, vještine i kompetencije iz područja: obrazovnih sustava pojedinih zemalja, metodologije učenja, analize potreba učenika i nastavnika. Proučavali su studiju slučaja ranog napuštanja školovanja i stekli uvid u najbolje prakse rješavanja tog problema u Europi. Izrađivali su SWOT analize, vježbali na primjerima upoznavanja emocija i suočavanja s emocijama. Nakon mnoštva novih spoznaja, iskustava i upoznavanja bogate rimske kulture i povijesti sklopljena su nova prijateljstva i dogovoreni neki novi susreti…:) 

U Bjelovaru, 11. studenoga 2014.

Pedagoginja: Antonija Vuletić, mag. paed.

Tečaj u Grčkoj

Seminar u sklopu Erasmus+ programa „Inkluzivne strategije u radu s djecom i odraslima s posebnim potrebama“ održan je u grčkom gradu Volosu, od 27.-31.10.2014.

Tečaj u Grčkoj

U sklopu seminara obrađene su sljedeće teme: obrazovni sustav u Grčkoj, obrazovanje djece s posebnim potrebama, problemi ponašanja kod djece te metode u radu s djecom s teškoćama u razvoju PECS i MAKATON.

Osim uspoređivanja iskustava i problema s kojima se sudionici seminara susreću u svakodnevnom radu, imali smo prigodu posjetiti dvije škole, privatni vrtić i osnovnu školu Axion Esti, te državnu Obrtničku školu za djecu s posebnim potrebama.

Osobito zanimljiv je bio dvodnevni posjet Obrtničkoj školi koju pohađaju djeca s težim psiho-fizičkim oštećenjima, do svoje 16-te godine. Imali smo priliku biti nazočni na nastavnim satima, razgovarati prije i poslije nastavnog sata s profesorima, te smo razgovarali s psihologinjom koja nas je upoznala sa zakonskim odredbama   srednjoškolskih obrazovnih ustanova, važnošću inkluzije u grčkom obrazovnom sustavu, ali i problemima u implementaciji.

To je ujedno bila i prigoda razmjene praktičnih iskustava s ostalim sudionicima kada je uočeno da su zakonski okviri inkluzije u našim zemljama više-manje slični, ali da su nam zajednički i praktični problemi koji je prate: nedovoljna pripremljenost nastavnog kadra, nedostatak stručnog pomoćnog osoblja, te nedovoljna financijska sredstva.

Važnost međunarodnih seminara je prvenstveno edukativna, ali to je ujedno i jedinstvena prilika za komparaciju vlastitih snaga i načina rada u odnosu na druge članice Unije.

Stela Šupić, prof.

Korak prema suvremenoj školi – Erasmus+ projekt Obrtničke škole Bjelovar

Korak prema suvremenoj školi – Erasmus+ projekt Obrtničke škole Bjelovar

Obrtnička škola Bjelovar je za svoj Erasmus+ projekt pod nazivom Korak prema suvremenoj školi dobila sredstva od Europske unije na natječaju 2014. godine. Provedba projekta trajat će dvije godine, započela je 1. srpnja 2014., a trajat će do 1. srpnja 2016. Školi je Ugovorom koji je potpisala s Agencijom za mobilnost i programe EU, za provedbu spomenutog projekta dodijeljeno blizu 19.000 eura. Tim sredstvima financirat će se 11 mobilnosti u svrhu učenja za nastavnike. U projektu će sudjelovati 8 nastavnika: nastavnica engleskog jezika, dvije nastavnice hrvatskog jezika, nastavnih strojarskih predmeta, nastavnik praktične nastave, nastavnik elektrotehničke grupe predmeta, nastavnik politike i gospodarstva, te nastavnica matematike, dvije stručne suradnice i ravnatelj. Spomenuti će nastavnici i stručni suradnici pohađati tečajeve u sljedećim zemljama: Grčka, Italija, Finska, Irska, Island, Latvija i Slovenija. Cilj projekta je stjecanje znanja potrebnih za rad s učenicima s posebnim potrebama, te znanja i kompetencija potrebnih za modernizaciju nastave (suvremene nastavne metode, sredstva i pomagala), cilj je također i razmjena iskustava i primjera dobre prakse s nastavnicima iz drugih europskih zemalja. Nadamo se da će nastavnici i stručni suradnici koji sudjeluju u projektu mnogo naučiti, nakon povratka prenijeti stečena znanja drugima u Školi, poboljšati svoju nastavu i komunikaciju na engleskom jeziku, naučiti nešto novo o drugim europskim zemljama, vidjeti nešto novo i vratiti se puni dojmova i ideja za nova partnerstva i projekte. Sve to pozitivno će utjecati na imidž i kvalitetu rada Škole.

Katarina Belančić Jurić



O povijesti škole

Bjelovar ima dugu tradiciju u razvoju obrazovanja za potrebe obrtništva. Tako su već 1769. god. otvoreni…