Seminar u sklopu Erasmus+ programa „Inkluzivne strategije u radu s djecom i odraslima s posebnim potrebama“ održan je u grčkom gradu Volosu, od 27.-31.10.2014.
U sklopu seminara obrađene su sljedeće teme: obrazovni sustav u Grčkoj, obrazovanje djece s posebnim potrebama, problemi ponašanja kod djece te metode u radu s djecom s teškoćama u razvoju PECS i MAKATON.
Osim uspoređivanja iskustava i problema s kojima se sudionici seminara susreću u svakodnevnom radu, imali smo prigodu posjetiti dvije škole, privatni vrtić i osnovnu školu Axion Esti, te državnu Obrtničku školu za djecu s posebnim potrebama.
Osobito zanimljiv je bio dvodnevni posjet Obrtničkoj školi koju pohađaju djeca s težim psiho-fizičkim oštećenjima, do svoje 16-te godine. Imali smo priliku biti nazočni na nastavnim satima, razgovarati prije i poslije nastavnog sata s profesorima, te smo razgovarali s psihologinjom koja nas je upoznala sa zakonskim odredbama srednjoškolskih obrazovnih ustanova, važnošću inkluzije u grčkom obrazovnom sustavu, ali i problemima u implementaciji.
To je ujedno bila i prigoda razmjene praktičnih iskustava s ostalim sudionicima kada je uočeno da su zakonski okviri inkluzije u našim zemljama više-manje slični, ali da su nam zajednički i praktični problemi koji je prate: nedovoljna pripremljenost nastavnog kadra, nedostatak stručnog pomoćnog osoblja, te nedovoljna financijska sredstva.
Važnost međunarodnih seminara je prvenstveno edukativna, ali to je ujedno i jedinstvena prilika za komparaciju vlastitih snaga i načina rada u odnosu na druge članice Unije.
Stela Šupić, prof.