Samovrednovanje je svaki onaj postupak ili metoda koju ustanova vrši pod vlastitom odgovornošću, s ciljem procjene uspješnosti vlastitog rada ili svog položaja u odnosu na:
- svoje usluge, zaposlenike, razvojne projekte, korisnike…
- nacionalne standarde, druge škole sličnog karaktera.
Budući da su ustanove za strukovno obrazovanje prema Zakonu o strukovnom obrazovanju (NN 30/09) dužne provoditi samovrednovanje kao dio sustava osiguravanja kvalitete rada, ove je školske godine i Obrtnička škola Bjelovar postala dio toga sustava.
Da bismo mogli započeti proces samovrednovanja, morali smo prvo oformiti tim za kvalitetu i imenovati koordinatora za samovrednovanje. Članovi tima su: Karmen Bank, Vladimir Petrović, Stela Šupić, Mirna Marin, Ivan Tudić, Katarina Belančić, Branko Cvetković i koordinatorica Adela Sakradžija.
Tijekom ove školske godine svi ćemo zajedno, na čelu s timom za kvalitetu, procijeniti svoj rad i rezultate postignute tijekom prošle školske godine, i to pomoću: anketnih istraživanja o zadovoljstvu među učenicima, nastavnicima i roditeljima; statističkih podataka o bivšim učenicima, njihovim uspjesima, upisima i sl.; raznih relevantnih dokumenata i praćenjem nastave svih nastavnika.
Analizirat ćemo sljedeća prioritetna područja:
- Planiranje i programiranje rada
- Poučavanje i podrška učenju
- Postignuća polaznika
- Materijalni uvjeti i ljudski potencijali
- Međuljudski odnosi, suradnja, promicanje
- Rukovođenje i upravljanje.
Navedenim ćemo aktivnostima utvrditi svoje prednosti i nedostatke, zatim ćemo napisati izvješće o provedenim aktivnostima i njihovim rezultatima, a na temelju njega sastaviti plan unaprjeđenja kojemu će cilj biti ukloniti utvrđene nedostatke i ojačati prednosti.
Osiguranje kvalitete je usluga koja se pruža zajednici, a ne samo proces donošenja prosudbi. Vrlo je važno da osiguranje kvalitete bude usmjereno na zaštitu i poticanje polaznika, a ne samo na ispunjavanje nekih kriterija.
Polaznici su u samom središtu onoga što radimo!
Katarina Belančić